Julia Kuo: 20 tapaa piirtää kissa ja 44 muuta veikeää eläintä

20 tapaa piirtää kissa oli pienoinen yllätys. Kirjassa on 45 eri eläintä (kissa mukaan lukien) ja jokainen eläin on piirretty 20 eri tavalla yhdelle sivulle tai aukeamalle ja viereinen sivu on tyhjä. Eläimen kuin eläimen ja tietenkin kaiken muunkin voi todella piirtää mitä erilaisimmilla tavoilla. Kirjan eläimet ovat realistisia eli jokaisesta kuvasta tunnistaa oikean eläimen ja yhdellä kynällä pärjää pitkälle. Piirrostyyli ja yksityiskohtaisuus vaihtelevat.

20 tapaa piirtää kissa ei ole perinteinen piirustusopas, kirjan käyttöön löytyy ohjeet alusta, jonka jälkeen ollaan lukijan kynänpitotaitojen varassa.

Idea on kuitenkin hauska ja harrastelijalle kirjasta riittää iloa ainakin toviksi. Niin kouluissa kuin kokouksissakin on aina takapenkin piirtelijä, jolle kirja on mainio lahja.

Paula

1. Ensimmäisen kerran sitten kouluaikojen heräsi kiinnostus piirustuksen opetteluun. Se hyvä puoli, että
    tällä kertaa ei tarvitse näyttää töherryksiä opettajalle.

2. Oppisinkohan mä tällä vihdoin piirtämään… Tosin kissat ei kauheasti kiinnosta, joten onkohan sarjaa muista kohteista?

3. Kirjassa tosiaan 44 muutakin eläintä – sammakoista on hauska aloittaa.

4. Kirja tuli tänään. Ehdin vain vilkaista, mutta hyvältä näyttää.