Hergé: Auringon temppeli

Auringon temppeli

Auringon temppeli on Tintti-sarjakuva, joka jatkaa Seitsemän kristallipalloa -albumissa aloitettua tarinaa.

Professori Tuhatkauno on kadonnut, kapteeni Haddock ja Tintti ovat etsimässä häntä. He ovat päätyneet Peruun ja toteavat intiaanien olevan sotkeutuneina juttuun. Etsintäretki liikkuu vuoristossa ja viidakossa, samalla löytyy myös inkojen pyhä paikka auringon temppeli. Tuttuun tapaan parivaljakko on lähellä päästä hengestään, mutta niin ei taaskaan oikeasti tapahdu.

Perinteisesti en ole ollut kovin iso Tintti-fani, mutta silti näitä tulee luettua aina välillä. Kai näissä seikkailutarinoissa on sitten kuitenkin se oma viehätyksensä, minkä takia näihin tulee tartuttua. Seikkailuissa pääsee myös hyvin kurkistamaan erilaisiin paikkoihin; tässäkin tapauksessa juuri tämä Tintti tuli valittua luettavaksi nimenomaan tapahtumapaikan perusteella.

Veera