Henriikka Rönkkönen: Bikinirajatapaus ja muita sinkkuelämän iloja

Bikinirajatapaus

Nyt on sitten kirjavaltakunnan ykkössinkku jälleen estradilla. Tinder on kova sana, mutta treffailua voi harjoittaa yhden sun toisen kanssa, kuten vaikka tyypin, jonka tapaa, kun odottaa pääsyä testeihin (sukupuolitauti).

Sinkku käy töissäkin ja siellä, kaiken työn tohinassa, on Lauri. Lauri on tosin työkaveri, mutta mikäs sen parempi. Varsinaista pallottelua sekin tyyli, mutta sallittakoon, koska väriähän sillä luodaan, elämään ja tarinaan.

Sinkku haluaa jonkun ja jonkunlaisia sattuu kohdille. Aika epätoivoisiakin. Aina on joku ja se joku on mies, jollaisen ensin haluaa, ja sitten ei, ja jos haluaa, niin mies ei. On lapsellisia ja lapsettomia miehiä, kaikkia voi ajatella, jopa kokeilla.

Tarina kulkee ja naurattaa, vetää välillä miettimäänkin, kunnes naurattaa taas. Kyllä kummastuttaakin ja siitä voisin syyttää kertynyttä kokemusta ja ehkä sitä ikääkin, jota myöskin on jo harteilla mittava määrä.

Kaiken kaikkiaan helppolukuinen kirja, jonka parissa aika rientää ja tosi nopeasti, sillä pian huomaa, että on takakansi vastassa ja se oli siinä.

Bikinirajatapaus on kevään sinkkujen kirjallinen tapaus!