Mhairi McFarlane: En minä vaan sinä

En minä vaan sinä

Delia kosii poikaystäväänsä ja mies sanoo kyllä, ollaanhan sitä oltu jo kymmenen vuotta yhdessä. Juhlahumu kuitenkin hyytyy, kun mies lähettää rakastajattarelleen viestin, joka tuleekin Delialle. Tuttu ja turvallinen maailma romahtaa ja tunnemyrskyn kourissa Delia jättää sekä työnsä että kotikaupunkinsa ja lähtee miettimään asioita parhaan ystävänsä luokse Lontooseen. Uudessa kaupungissa Delia näkee monta asiaa uusin silmin. Kun elämä Lontoossa rupeaa rakentumaan, vanhaan palaaminen tuntuu koko ajan epätodennäköisemmältä. Mutta silti Delia miettii, missä on koti.

McFarlanen kirjat ovat niin sanotusti uuden sukupolven chick-litiä. Enää ei kirjoiteta vain moniongelmaisista henkilöistä, jotka silti ansaitsevat rakkauden. Enää ei punnita kiloja, vaan ollaan normaalipainoisia, eikä ulkonäkö ole tärkeintä. Ihmissuhteet eivät ole mustavalkoisia, eikä ole vain hyviä ja pahoja ihmisiä. Meno on hauskaa, muttei sekoilevaa ja samastuminen on helppoa.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »