David Melling: Huuko luontoretkellä

Huuko luontoretkellä

David Melling on lastenkirjailija, jonka teoksia on käännetty kolmellekymmenelle kielelle ja niitä on myyty yli kolme miljoonaa kappaletta. Suosituin hänen kirjasarjoistaan lienee Huuko-sarja, jota Mäkelä on julkaissut aiemmin kaksitoista muutakin Huuko-kirjaa. Sarjan kirjat ovat itsenäisiä, eikä sarjan muita kirjoja tarvitse lukea nauttiakseen tietystä kirjasta.

Huuko on esikoulu ikäinen karhu. Luokkatovereistaan hän on selkeästi suurin ja itse asiassa hän on iso verrattuna opettaja Hilla Hirveenkin. Lempeä hän on luonteeltaan ja valmis auttamaan muita.

Tällä kertaa Huuko matkaa luontoretkelle. Jokaiselle oppilaalle annetaan lista ötököistä, joita näyttämällä opettajalle saa haluttuja tarroja. Erilaisia hyönteisiä ja muita etsittyjä eläimiä löytyykin vähän sieltä sun täältä.

Kirjan kuvitus on kivan rauhallisia ja hahmot yksityiskohtaisia. Kirjan juonessa ei kauheasti ehdi tapahtua. Se ei kuitenkaan estä pientä lukijaa löytämästä tarinaa mielenkiintoiseksi.

Tarina on tarpeeksi pitkä iltasaduksi, mikäli vanhempi lukee yhdessä lapsen kanssa. Mikäli lukijana toimii vain vanhempi, saattaa satu loppua liian nopeaan.

Viimeiselle sivulle on painettu oma ötökänbongauslista, joka voi toimia oman luontoretken innoittajana.