Erica David: Jääpalatsin yllätys

Jääpalatsin yllätys

Harva moderni Disney-satu on lyönyt yhtä suuresti lävitse kuin Frozen. Hittielokuvan ympärille on luonnollisesti kasaantunut yhtä jos toista oheistuotetta. Yksi tällainen oheistuote on Erica Davidin kirjoittama Anna ja Elsa -sarja, joka vie tutut hahmot uusiin seikkailuihin. Jääpalatsin yllätys on sarjan kahdeksas osa.

Kaukainen kuningaskunta on lähettänyt vieraita Arendeliin. Anna ja Elsa valmistautuvat ottamaan vastaan vieraita. Valmistelut menevät kuitenkin mönkään ja pidot päätetään siirtää Jääpalatsiin. Sujuuko juhla hyvin, vai onnistuvatko lumilapset sekoittamaan tapahtuman täysin?

Jääpalatsin yllätys kuljettaa juonta tosi vahvasti jatkuvien vastoinkäymisten kautta. Tuntuu, että mikään kirjassa ei aluksi tunnu menevän hyvin. Sinällään vaikeuksien voittaminen on ihan hyvä aihepiiri, mutta monet lukijat varmasti enemmän pitävät kirjassa suoritetuista pienistä askareista, kuten jääpalatsin koristelusta.

Kirja sisältää kaunista mustavalkoista kuvitusta ja on muutenkin varsin nätti teos.

Jääpalatsin yllätys on helppolukuinen ja tiivis paketti. Se sopii niin yhdessä nuoremman lapsen kanssa luettavaksi tai sellaiselle lapselle, joka on siirtymässä itse lukemaan varsinaisia kirjoja.