Tilda Laaksonen: Jäljillä : selvittämättömiä rikostapauksia meiltä ja muualta

Jäljillä

Tilda Laaksonen tekee Jäljillä-podcastia, joka on yksi Suomen suosituimmista true crime -podcasteista. Laaksonen on nyt myös tehnyt samannimisen kirjan, joka kertoo tosielämän rikostapauksista.

Useimmat Jäljillä-kirjan rikostapauksista ovat jo varmasti tuttuja true crime -podcasteja ja -kirjallisuutta seuraaville. Laaksonen on kuitenkin tutkinut tapauksia tarkasti ja käsittelee niitä tutun hillitysti mutta silti perinpohjaisesti. Laaksonen on itse maininnut podcastissaan, että häntä kiinnostaa eniten selvittämättömät katoamistapaukset. Asia käy ilmi myös Jäljillä-kirjasta, sillä se käsittelee useampaa katoamista.

Jäljillä-teoksessa käydään läpi rikoksia, jotka ovat tapahtuneet esimerkiksi Suomessa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Suomesta kirjaan on otettu mukaan vuosia kestänyt romaninaisen hyväksikäyttö ja vankeus. Vankeuden aikana nainen synnytti vangitsijalleen useita lapsia.

Jäljillä on tuttua ja laadukasta true crime -kirjallisuutta. Se käsittelee aiheitaan monipuolisesti, ja osaa tapauksia analysoi lisäksi asiantuntija. Jäljillä on myös kuunneltavissa äänikirjana. Lukijana toimii luonnollisesti Tilda Laaksonen.