Tuija Lehtinen: Jatkoaika

Jatkoaika

Armon aika -kirjasta tuttu Mona Meri jatkaa seikkailujaan Lehtisen Jatkoaika-kirjassa. Monan eno, itse apteekkari on aukaissut kauppakeskuksessa uuden pienen sivuapteekin, Parmon. Kirjan tapahtumista moni tapahtuukin juuri tuolla Parmossa ja kauppakeskus Parmesaanissa. Uusi sivuapteekki tuo mukanaan myös uusia, monipuolisia asiakastapauksia mutta Monan mielenkiinnon herättää vastapäisessä ravintolassa istuskeleva nuori mies.

Sekavat ajatukseni haihtuivat, kun näin runopojan lähestyvän. Mila toivotti hänet lämpimästi tervetulleeksi, ja mies tervehti häntä nyökkäämällä. Hän asteli minua kohti, ja mieleeni palasi hänen edellinen käyntinsä. Ehkä hän oli vailla lisätietoja hammaslangoista tai tuhlaisi muuten vain aikaani kyselemällä tuotteista, joita ei sitten ostaisikaan.”

Edellinen romanssi kuivui kokoon Amin matkustettua ja jäätyä Amerikkaan. Mona seuraa mielenkiinnolla ravintolassa usein viihtyvää ja apteekkiin vilkuilevaa miestä, mutta suurimman huomion saa kuitenkin nuori ja komea lääkäri, jota Mona tapaa esimerkiksi vanhainkodin laulukeikoillaan. Mutta onko lääkärin kanssa parisuhde kuitenkaan se mitä Mona haluaa? Enon ympärillä sattuu ja tapahtuu joten Mona alkaa epäillä, että jollain on näppinsä pelinsä. Haluaako joku Monan enolle pahaa?

Jatkoaika jatkaa Monan tarinaa tutulla tyylillä. Miehiä tuntuu vilisevän ja olevan tarjolla mutta kenet Mona lopulta haluaa? Tämäkin Lehtinen oli tuttua ja turvallista luettavaa. Lehtinen osaa viihdyttää lukijaansa omalla rennolla tyylillään. Kirjan henkilöt ovat tässäkin persoonallisia ja jokaisesta tuntuu aina paljastuvan uusia puolia. Toivon että Monasta kuullaan vielä lisää!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »