Sakari Nikki: Kaksisataa päivää

Toimittaja Sakari Nikki on loihtinut raikkaan ja reippaan runokirjan rakkaudesta. Ei mitään hunajaista, vaan ihan toimivaa ja sanallisesti rikasta taidetta rakkaudesta miehisestä vinkkelistä.

200 päivää on kuvitteellinen rakkaustarina, jonka voi ymmärtää eri tavoin. Rakkautta on monenlaista ja kohteita on lukuisia. Rakkaus alkaa, rakkaus menee siksakkia ja se loppuu…

Runot ovat kirjoitettu joka toiselle sivulle, viereisen sivun jäädessä tyhjäksi tai on siinä sivunumero. Tulee mieleen, mitä  siitä on jäänyt pois ja voisikohan siihen kirjoittaa itse.

Jokainen runo on jotenkin kosketuksissa luontoon ja joissain on oivaltavaa huumoria. Kaiken kaikkiaan tämän runokirjan voi lukea kuka tahansa, rakastipa naista tai vaikkapa kalastusta.

Pukeudut syksyn väreihin
vähän kypsyvää puolukkaa
kanervaa ja pihlajia.
Koivun irronneet lehdet tanssivat
sitoutumattomina hameenhelmoissa.
Sinä katsastat rungot
koska lehdillä ei ole tulevaisuutta.

Minun sydämeni joutaa
turhautumisen jälkeen kyläsepällä