Laura Paloheimo: Klaukkala

Kirjan päähenkilö Julia on töissä televisioyhtiössä ja seurustelee bisnesmies Robinin kanssa sekä on kiinnostunut luksusmuodista ja -laukuista. Vaikka elämä vaikuttaakin päällisin puolin täydelliseltä, niin osoittautuu, ettei se olekaan sitä. Julialla on edessä paluu ainakin joksikin aikaa vanhaan asuinpaikkaansa Klaukkalaan, jonne ei ollut tarkoitus mennä enää ikinä.

Ei Klaukkala mikään tuleva klassikko ole, mutta ainakin se täyttää tarkoituksensa viihdekirjana. Toivoin kevyttä luettavaa ja tästä sitä sain hetkeksi. Suomessa on tehty aika vähän kunnollista chick lit -kirjallisuutta. Tässä kirjassa on päästy melko lähelle sitä ulkomaista hyvää tasoa, vaikkei tyyli olekaan ihan täysin samanlainen.

Alkuvaiheessa aioin jättää kirjan kesken, mutta olen tyytyväinen, etten tehnyt sitä. Tarina muuttui mielenkiintoisemmaksi, kunhan oli ensin päästy vauhtiin. Pintaliitoa ja täydellistä elämää ei onneksi kuvattu koko kirjan ajan, koska inhimillisempi ja tavallisempi elämä on jossain määrin kiinnostavampaa.