Sarah Lotz: Kolme

Kolme

12. tammikuuta vuonna 2012 kolme lentokonetta tippuu ja jokaisesta onnettomuudesta jää henkiin vain yksi eloonjäänyt, kaikki pieniä lapsia. Neljännen koneen tippuessa salaliittoteoriat ovat valloittaneet sosiaalisen median kaikki kolkat ja maailma odottaa kauhulla vielä yhtä eloonjäänyttä. Mitä kaikki oikeasti tarkoittaa?

Kolme on kuin musta laatikko ja pelottavan todentuntuinen. Kuin lukisi huippusalaisia FBI-kansioita, jotka eivät kuuluisi tavallisen ihmisen käsiin. Kolme on haastavasti aivan uudenlainen kirja. Kirja koostuu raporteista, haastatteluista ja nettikeskusteluista. Kirjan kerronta on modernin erilainen.

Kolme avautuu pikkuhiljaa eikä mitään voi ennakoida. Kuitenkin itse tarina jää etäiseksi ja jännityksen luominen hieman vajaaksi. Suosittelen kuitenkin kaikille salaliittoteorioihin hurahtaneille.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »