Tapani Bagge: Miehet asialla

Miehet asialla on tukku kertomuksia asioista, joita miehen on tehtävä, osasi tai ei, riittää kun uskoo osaavansa. Päähenkilönä on mies ja hänen kaverinsa Koskela. Osin mies tekee hommia itsekseen, kuten paikkaa oman hampaansa ja hävittää ampiaispesän. Joissain tapauksissa Koskela tulee mukaan, etenkin kun rakennetaan sauna tai tavataan alligaattori.

Tapani Bagge omaa taidon kertoa, laittaa absurdia huumoria niin paljon sekaan, että tavallisesta tarinasta tulee hulvaton vitsi. Kun mies toimii yksin, hän vaikuttaa hyvinkin varmalta ja itsetietoiselta. Huonosti käy lähes joka kerta ja viisas vaimo taustalla varoittelee ja pelastaa pulasta.

Kun mies on Koskelan kanssa, tilanne on se, että Koskela innostuu ja yllyttää. Mies yrittää toppuutella, mutta on mukana ja miten käy, huonosti. Vaan miten huonosti, niin hyvin huonosti, niin että naurattaa oikein urakalla ja tulee mieleen Pekka ja Pätkä. Sillä ihan tosissaan näitä tarinoita ei kannata ottaa, menee muuten maku.

Hyvää viihdettä ihan kenelle tahansa!