Juha T. Hakala: Onnellinen lapsi : Vanhempien kasvatusoppi

Hakalan edellinen kasvatusopas Isän kasvatusoppi kului varmasti monien äitienkin käsissä. No, nyt Hakala on huomioinut äidit alusta pitäen. Käsissä on taas erinomainen teos, jonka lukemista on helppo suositella kaikille vanhemmille.

Tuttuun tyyliinsä Hakala pohdiskelee lastenkasvatusta nykypäivänä. Hakala tekee teräviä huomioita meitä ympäröivästä yhteiskunnasta, peilaa nykypäivää menneisyyden kautta ja kertoo monenlaisia anekdootteja. Aihepiirit kattavat kiusaamisen, pelon ja turvattomuuden, ikävystymisen, uupumuksen, diagnosointivimman — kaikenlaista, mitä nykypäivän kasvatukseen kuuluu.

Olen edelleen tavattoman kateellinen: Hakala kirjoittaa uskomattoman hyvin. Tätäkin kirjaa oli ilo lukea. Asiakin on rautaista. Nopealukuista kirjaa on helppo suositella kiireisemmillekin vanhemmille. Jos luet yhden kasvatusaiheisen kirjan tänä vuonna, olkoon se tämä.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 871 tilaajan joukkoon!