Carolyn Woods: Paholainen vuoteessani

Paholainen vuoteessani

Nyt oli taas niin jännä kirja ja mikä ihan “pahinta”, niin totta. Ei mikään psykologinen jännäri vaan ihka oikee “true-crime”-kirja. Siis kun lukiessa ajattelee, että tämä ei nyt ollut keksitty tarina, vaan näin on oikeasti käynyt, niin se lisää jotenkin sitä, että verenpaine nousee, kun niin ärsyttää, miten kamalia ihmisiä voi olla.

Carolyn Woods on siis fiksu nainen, jolla on asiat ihan hyvin. On työpaikka ja säästöjä, että voisi joskus hankkia oman talon. On jo aikuiset lapset ja elämä muutenkin mallillaan. Vaan sitten hän tapaa Markin. Ihana, komea ja hyväkäytöksinen Mark, mies joka naisen unelmien kohde.

Sitten alkaakin se mieletön rumba, kuinka mies toisaalta hurmaa ja toisaalta tekee kaiken ihan miten vaan eli valehtelee ja kaikin mahdollisin keinoin vie, siirtää Carolynin rahat omiin kohteisiin.

Carolyn saa läheisiltään varoituksia, mutta mitä tekee rakastunut nainen!? Ei usko, vaikka jossain hälytyskellot kilkattaa. Miksi, niin Mark Conway esittelee kaikki asiat aina parhain päin ja miten rakastaa. Oikeasti hän on Mark Acklom.

Kirjan puolessa välissä Carolyn on selvillä jo, että on ollut huijarin verkossa. Hän alkaa hakea apua ja se onkin jo ihan eri juttu, kun poliisikin toimii miten sattuu. Carolyn on aivan ystäviensä varassa ja sitten alkaa tulla yhteistyökumppaneita, ihmisiä, joita Mark on myös huijannut.

Mark Acklom on psykopaatti, ihminen, joka voi ihan kevyesti käyttää muita ihmisiä hyväkseen ja nauttii siitä. Hän on niin raivostuttava persoona, että kaiken aikaa lukiessa on verenpaine ihan tapissa. Tämä nilkkien nilkki vaan naureskelee ja kuinka kauan saa jatkaa, vaikka on National Crime Agencyn 10 etsityimmän pakolaisen listalla!

Paholainen vuoteessani on kuitenkin niin mieletön kirja, että sen kanssa vierähti tovi jos toinenkin ja olihan se melkoinen lukukokemus. Kirjassa on myös keskellä nelivärikuvitus, joka lisää uskottavuutta ja että nyt ei ollut käsissä psykologinen trilleri, vaikka se siltä välillä tuntuikin.