Antti Tuomainen: Palm Beach Finland

Palm Beach Finland on lomakylä jossain päin Suomea, meren rannalla. Omistaja vaikuttaa heti aluksi sellaiselta nilkiltä, että hänen touhuissaan ei hyvä heilu.

Olivia Koski on nainen, joka on juuri muuttanut seudulle, taloon, jonka on perinyt isältään. Työskentelee lomakylässä rantavahtina. Ei kuitenkaan saa olla rauhassa, koska hänen talossaan tapahtuu murha ja sen jälkeen kaikkea muutakin perin kummallista.

Matematiikan opettaja Jan Nyman tulee lomailemaan lomakylään. Oikeasti hän on poliisi, joka tulee tutkimaan kyseistä murhaa, johon ei tunnu löytyvän minkäänlaista ratkaisua.

Chico ja Robin ovat kaksi tomppelia, jotka tekevät melkein mitä vaan, kun käsketään ja maksetaan. Parhaita ystävyksiäkin vielä. He ovat Palm Beach Finlandin henkilökuntaa.

Paikalle saapuu myös lakimies, joka kiertää kaikki läpi ja on valmis maksamaan yhdelle sun toiselle siitä, että saisi selville, kuka on murhan takana. Niinpä kaikilla tuntuu olevan rahapula ja se kummasti lisää tietoja.

Jan Nyman yrittää pitää langat käsissään, opetella samalla surffaamaan, kun ratkoo mysteeriä ja kun vielä sydämen asiatkin ovat soppaa maustamassa, niin eiköhän siitä jotain synny.

Antti Tuomainen leikittelee mustalla huumorilla siihen tyyliin, että huimimmatkaan kohtaukset eivät hiuksia nostata. Kirjaa lukee koko matkan pienellä odotuksella, että mitähän seuraavalla sivulla napsahtaa. Sujuvaa ja vauhdikasta kerrontaa.