Astrid Lindgren: Peppi Pitkätossun joulukuusenriisujaiset

Peppi aikoo järjestää joulukuusen riisujaiset Huvikummussa ja kutsuu mukaan Tommin ja Annikan lisäksi koko kaupungin lapset!

Mitäpä eivät olisi riisujaiset ilman herkkuja ja lahjoja! Riisujaisjuhlaan kuuluu Pepin yllätysten lisäksi myös paljon mäenlaskua ja piirileikkejä. Pepin järjestämät juhlat ovat varmasti kaupungin parhaat eikä niihin päästetä laisinkaan aikuisia mukaan. Ei, vaikka Rouva Hienosto kuinka haluaisi. Pepin juhlaan ovat lasten lisäksi tervetulleita myös juuri kaupunkiin muuttanut Eino sekä koditon koira. Peppi Pitkätossu ei jätä ketään yksin.

Tarina on hellyyttävä ja opettavainen. Teksti on helposti luettavaa ja kirjaimet sopivan suuria, niin että lapsi itsekin voi lukea tätä kirjaa. Ingrid Vang Nymanin piirtämät kuvat ovat aitoja ja alkuperäisiä ja itse tykkään niistä erittäin paljon.

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »