Richard Scarry: Touhulan kirjajoulukalenteri : 24 minikirjaa

No niin, asia sen kun mutkistuu. Viime vuonna vinkkasin Riina ja Sami Kaarlan Muumi-kirjajoulukalenterista, jonka yhteydessä mainitsin myös tämän Touhula-version samaisesta kirjajoulukalenteriteemasta. Näiden lisäksi rekisteröin jo tuolloin myös Mauri Kunnas -kirjajoulukalenterin ja tänä vuonna markkinoille tietojeni mukaan on astelemassa vielä pari uutta vastaavaa. Valinnanvaraa siis riittää, eikä omaansa välttämättä ole ihan helppo valita. No, onneksi joulu tulee joka vuosi uudestaan ja nämähän voi vaikka kaikki ostaa kaappiin vuoroaan odottamaan. Tämä suklaa ei vanhene.

Touhulan kirjajoulukalenteri kätkee luukkujensa taakse 24 minikirjaa. Kirjat ovat pikkuversioita aiemmin ilmestyneistä Richard Scarry -klassikoista, useat tosin myös reilusti lyhenneltyjä sellaisia, oikeastaan vain maistiaisia niistä. Kaikkia luukkuja en etukäteen halunnut aukoa, mutta ainakin Uusi iloinen sanakirja, Hanhiemon lorulipas ja Iloinen autokirja ovat päässeet leikkiin mukaan.

Suosittelen suuresti. Ainakin niin kauan kuin minä saan päättää, meillä tullaan availemaan juuri näitä kirjakalentereita, joista kaiken lisäksi jää paljon iloa myös joulun jälkeisiin hetkiin.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »