Pipsa Possu : Joulu tulee! Kirjajoulukalenteri

Joulu tulee!

Jo useita vuosia yksi parhaista lapsille suunnatuista joulukalenterivaihtoehdoista on mielestäni ollut kirjajoulukalenteri. Viime vuonna meillä etsittiin luukkujen takaa pieniä muumikirjoja, sitä edellisenä minikokoisia Richard Scarry -klassikoita. Vaikka varsinkin muumikirjat ovat olleet koko vuoden aktiivisessa käytössä, luulen että tämänvuotinen Pipsa Possu -kirjajoulukalenteri tulee räjäyttämään pankin. Tämän parempaa kalenteria en kolmevuotiaalle Pipsa Possu -fanille, joka lisäksi on todellinen lukutoukka ihan heti keksi. Suklaakalenteria ei meillä vieläkään tulla siis tarvitsemaan, vaikka isoveli vieressä availisikin omaansa.

Jos kirjallisuus siis maistuu, suosittelen ehdottomasti tarttumaan kirjajoulukalenteriin, josta kaiken muun hyvän lisäksi riittää iloa koko tulevaan vuoteen tai vuosiin. Ainakin edellisinä vuosina valinnanvaraakin on riittänyt markkinoilla mukavasti, joten en liene ainoa näihin mieltynyt joulukalenteriostaja.

Koska joulukuu on vasta edessä, en viitsinyt etukäteen kaikkia luukkuja availla, mutta varovaisen kurkistelun perusteella tarinat ovat uusia. Joukkoon luvataan kuuluvaksi myös ihanan jouluinen aattoillan tarina.

Saa nähdä kuinka vaikea tehtävä on tänä vuonna saada neiti pysymään päivittäisessä yhden luukun availutaktiikassa, mutta jos siitä selvitään, luulen meillä olevan edessä aivan mainioita joulunodotusaamuja. Suosittelen siis ehdottomasti!

Tuli muuten mieleen, että mikäli luukut irrottaa siististi, saa niistä ison kasan kivoja pakettikortteja joululahjoihin.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 867 tilaajan joukkoon!