Christel Rönns: Perin erikoinen muna

Perhe on rannalla viettämässä aikaansa ja tytöt löytävät sieltä suuren munan. Munasta kuoriutuu outo otus, josta kukaan ei tiedä mikä se on. Koi-koiksi ristitty eläin jää perheeseen asumaan ja kasvamaan.

Kirja on saanut Finlandia Juniorin vuonna 2012. Aika usein palkinnot tunnutaan antavan väärille kirjoille, mutta tällä kertaa se tuntuu menneen oikeaan osoitteeseen. Tämä on palkintonsa ansainnut.

Christel Rönns on tehnyt aikaisemminkin hyviä kirjoja ja kuvituksia. Hän on onnistunut hyvin myös tällä kertaa: tarina on sympaattinen ja kuvitus kiva, niistä on saatu aikaan toimiva kokonaisuus.