Mr. Fish: Pilakuvia perseestä, osa 1

Pilakuvia on maailma täynnä. Silti kaikki eivät ole samanarvoisia. Osa on räävittömämpiä. Osa menee suoraan asiaan. Osalle mikään ei ole pyhää. Osa on tätä kaikkea ja sitä osaa edustaa Mr. Fish.

Otetaanpa teoksen nimi, Pilakuvia perseestä. Katsokaapa kantta tuossa oikealla. Nyt aletaan olla oikeilla aallonpituuksilla, joskaan teos ei keskity skatologiaan. Sen sijaan sille kelpaa aiheeksi sellainen paska kuten politiikka ja uskonto. Ja maailma. Ennen kaikkea maailma.

Yhdysvaltalaisena kirja antaa huutia Bushille. Valveutuneena yhdysvaltalaisena kirja kurmoottaa myös Obamaa. Sota ja silpominen jatkuvat kristityn, jeesustelevan pääjehun vain vaihtuessa, mistä musulmaani on tyytyväinen – onhan hänellä perheen muiden miesten kuoltua enemmän naisia. Jos edellä mikään ei loukannut herkkiä tunteitanne, kehotan tarttumaan itse kirjaan. Missä minä epäonnistun, sen Mr. Fish paikkaa.

Jos ette tiedä, mikä kaikki on ihan perseestä, Mr. Fish tarjoaa ensiluokkaisen tilaisuuden ottaa selvää.

”Ja tuollahan on veljesikin, Abdul!”

Arjalaisveljesten riemukas kohtaaminen

Shimo

Olen Shimo Suntila, turkulainen kirjoittaja vuosimallia -73. Ominta alaani on science fiction ja olen aikoinaan päätoimittanut noin 50 numeroa sf-lehtiä (Spin, Kosmoskynä). Luen myös paljon sarjakuvia ja pidän huumorista. Huumorin ei tarvitse olla hyvää. Kirjoitan itsekin, lähinnä virtuaaliseen, maailmalle avoimeen pöytälaatikkoon. Vuonna 2012 kirjoitin joka päivä yhden raapaleen eli tasan satasanaisen tarinan. Kaikki ovat luettavissa blogissani. Vinkkaan oman alani teoksista sen mukaan, mitä itse ehdin lukea ja muut eivät ole jo huomioineet. Kaikki vinkit »

1. Tuo mieleen sen islantilaisen, Hugleikur Dagssonin