Michael Scholten: Quentin Tarantino : elämä ja elokuvat

Quentin Tarantino on aikamme kulttiohjaaja, jonka jokainen ohjaus ja käsikirjoitus saa niin median kuin yleisön polvilleen. Quentin Tarantino on itse elokuvafani ja ja hänen elokuvansa ovat väkivaltaisia, hauskoja ja viihdyttäväksi tehty – kuin fanilta faneille.

Scholten on kirjoittanut mielenkiintoisen teoksen Tarantinon elokuvista sekä elämästä. Kirja koostuu lähteistä, eikä tekijä ole ollut suoraan yhteydessä tai haastatellut asianosaisia. Kaikki tarvittava kuitenkin löytyy Tarantinon teoksista sekä hänen henkilökohtaisesta matkastaan yhdeksi maailman vaikutusvaltaisimmista ja varmasti erikoisimmista ohjaajista.

Quentin Tarantino : elämä ja elokuvat on hyvin kirjoitettua ja mielenkiintoista luettavaa. Samalla pääsee miettimään ovatko kulttiohjaajan elokuvat liiallisen väkivaltaisia vai rahanarvoista viihdettä ja mitä elokuvamaailmasta puuttuisi ilman Tarantinoa.

Paula