Anna Härmälä: Sinä päätät itse, Jori

Jori on koira, joka rakastaa kylpeä itse tekemässään mönjässä. Kylpyankka alkaa kuitenkin väittää, että mönjä on kamalan inhottavaa. Ankan ohjeiden perusteella Jori alkaa rakentaa kylpylää, josta tulee hieno ja siisti. Sinne vieraaksi tulleille koirille kelpaa kuitenkin paremmin Jorin oma mönjä.

Pidin kirjaa mukavana ja opettavaisena. Se kertoo tarinan oman pään pitämisestä, että aina ei kannata antaa muiden määräillä ja sanoa toisten mieltymyksiä huonoiksi. Kuvituksen tyyli on kiva ja siinä on vähän samaa henkeä kuin joissakin Katja Tukiaisen taideteoksissa, joista olen pitänyt.