Ally Carter: Suloinen huijari

Kirjan Suloinen huijari päähenkilönä on 15-vuotias varkaaksi kasvatettu Katarina. Hän on jo periaatteessa siirtymässä normaaliin elämään, kunnes kohdalle tulee isompi keikka. Hänen isäänsä syytetään asiattomasti varkaudesta, jolloin Katarinan ja hänen ystäviensä tehtävänä on hankkia jonkun muun varastamat taulut niiden edelliselle omistajalle takaisin.

Tämä ei oikeastaan ole tyyliltään mikään nuorten dekkari, vaikka teema sinne suuntaan viittaakin. Itse määrittelisin kirjan ennemmin nuortenkirjaksi, jolla vain sattuu olemaan erikoisempi teema.

Juoni oli todella kiinnostava ja henkilöhahmot olivat sopivan erilaisia. Välillä etenemisvauhti oli aika nopea ja paikoitellen olisinkin kaivannut syventymistä hahmoihin tai tapahtumiin vähän enemmän. Kokonaisuus oli kuitenkin toimiva ja pidin kirjasta.

1. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja söpö nimi tällä kirjalla. 🙂