Patrick Morin: Sylvie et la forêt des Landes

Kuvakirjassa kerrotaan Sylviestä, joka tulee loman ajaksi isoisänsä luokse ja haluaa kuulla tarinan lähellä sijaitsevasta metsästä. Isoisä ja Sylvie kävelevät metsässä ja samalla tyttö saa kuulla puista asiaa ja mitä tapahtuu metsän kasvatuksesta lähtien paperin tekemiseen asti.

Kirja oli todella mielenkiintoinen aikuisellekin lukijalle ja siinä tuli paljon uutta tietoa. Opin kirjasta myös uutta ranskankielistä sanastoa helposti, koska kuviin oli merkitty erikseen joitakin niissä esiintyviä asioita (esimerkiksi eläimiä ja työkoneita). Pidin kirjan piirroskuvituksesta: se oli värikästä ja riittävän yksityiskohtaista.

Kuvien joukkoon oli liitetty myös pari vanhaa valokuvaa, joka oli myös kiva lisä. Kirjassa riittää tutkimista useamman lukukerran ajaksi. On kuitenkin vähän sääli, ettei tätä ole suomennettu, kun nyt niin moni suomalaislukija jää kielen takia tietosisällöstä paitsi.

Veera