Aapo Rapi: Tahvana

Tahvana

Omalaatuinen itsekseen paljon höpöttävä hippi on lähtenyt erämaahan testaamaan kestävyyttään. Matkalla hän uinahtaa ison valkoisen möhkäleen päälle. Herättyään hän huomaa sen eläväksi ja pyytää matkakumppanikseen. Koska möhkäle, jonka hippi nimeää Tahvanaksi, ei ole nähnyt merta, he lähtevät kohti suurta sinistä.

Tahvana ei puhu, mutta hippi höpöttää sitäkin enemmän. Teoksen värit ilmentävät hipin mielialoja ja matkan kulkua. Kumppanukset vaeltavat läpi luonnon ja vuodenaikojen hipin satuillessa omia versioitaan klassikkosaduista.

Tämä sarjakuva tuo iloa harmaaseen päivään ja nostaa hymyn huulille. Tahvanan ja hipin suhde heijastuu reaalimaailmaan: ystävän kanssa voi matkata ja jutella, mutta hänet on voitava päästää vapaaksi tarvittaessa.

Mari

Turussa asuva sudeettisavolainen Mari on kansatieteestä valmistunut miltei kaikkiruokainen bibliofiili. Kaikkein lähinnä sydäntä ovat elämänkerrat, sarjakuvat sekä spefi. Minua voi stalkata netissä oikealla nimelläni ja nimimerkin Seregi eri variaatioilla. Kaikki vinkit »