Cathy Cassidy: Vaahtokarkkitaivas

Suklaamuruset -sarjassa seurataan brittiläisen uusperheen elämää ja kertojana toimii vuorotellen yksi perheen tyttäristä. Tällä kertaa kertojana on 12-vuotiaan kaksosparin toinen puolikas Skye.

Skyen ja hänen kaksossiskonsa Summerin suhde ei ole ihan samanlainen kuin aina ennen. He eivät ole enää ihan niin läheisiä kuin ennen, johon syynä ovat ainakin osittain erilaiset kiinnostuksenkohteet. Nyt Skye saa satakunta vuotta vanhoja vintage-vaatteita ja kirjeitä, jotka ovat kuuluneet heidän sukulaiselleen ja joidenka takia hän alkaa nähdä outoja unia.

Nuortenkirjoille tyypilliseen tapaan pääosassa ovat erilaiset ihmissuhteet. Välit omiin sisaruksiin vaihtelevat, omat ystävät käyttäytyvät eri tavalla kuin aikaisemmin ja pojatkin vaikuttavat omaan elämään.

Pidin tästä yhtä paljon kuin sarjan edellisestäkin osasta. Kyseessä on sujuvasti kirjoitettu kirja, joka on samaan aikaan nykyaikainen ja ajaton. Vaikka kaikki asiat eivät päähenkilöillä sujukaan hyvin, missään teiniangstissa ei kuitenkaan ryvetä ja yleistunnelma on onneksi positiivinen.