24 yötä jouluun : Huippudekkaristien jännitystarinoita

24 yötä jouluun

Tässä on oiva paketti näin loppuvuodesta kaikkien dekkarien ystäville! 24 yötä jouluun, vähän niinkuin joulukalenteri, että voit aloittaa lukemisen 1. joulukuuta, lukea tarinan päivässä ja saada kirjan loppuun jouluaattona.

Tosin en usko, että se onnistuu monenkaan kohdalla, vaikka olisin kiinnostunut tietämään, kuka kykeni siihen. Itse kävin läpi koko kirjan aika lailla lyhyessä ajassa, sillä dekkarien ystävänä olin niin utelias tietämään, minkälainen jännitystarina kullakin kirjailijalla oli tarjottavana.

24 jännitys- ja rikostarinaa saa kyllä lukijan ihan pauloihinsa. Olivat kaikki niin hyviä, ettei voi nostaa eikä laskea ketään, vaan kiittää siitä, että oli ilo lukea. Kun kuitenkin se, että kunkin kirjoittajan on ollut kirjoitettava vain se lyhyt tarina, koska koko kirja käsittää sen 24 tarinaa. Jää kyllä väkisinkin miettimään, miten sen saa aikaan, kun ja jos on tottunut kirjoittamaan kirjan pituisia jännäreitä.

Tällainen kirja on on monelle aikamoinen tarjotin, sillä siinä esitellään 24 erilaista kirjailijaa. Kun sitten tykkää jostain tarinasta ihan enemmänkin, niin voipa sitten hakeutua hänen muuhunkin tuotantoon.

Voin suositella tätä teosta myös niille, jotka eivät jaksa paneutua paksuun romaaniin tai dekkariin ja sen juoneen. Nyt on tarjolla lyhyitä, mutta jännittäviä tarinoita kelle tahansa.