Toiset 24 yötä jouluun : huippudekkaristien jännitystarinoita

Toiset 24 yötä jouluun

Viime vuonna ilmestynyt 24 yötä jouluun sai jatkoa tänä vuonna. Jälleen on saatu lukea mahtavia jännitysnovelleja dekkaristeilta: 24 kirjailijaa ja 24 erilaista jännitystarinaa.

Nämä tällaiset kirjat ovat kyllä todella kivoja, sillä jos on huono keskittymään varsinaiseen romaaniin, niin tässä kirjassa on 24 pienoisromaania. Samalla saa tutustua eri dekkaristien tyyliin ja jos oikein innostuu jostain, niin sitten voi hakea muita hänen kirjojaan.

Koko kavalkaadin aloittaa Laura Andersson novellillaan Unelmien aika, joka sijoittuu 1940-luvun lopun teatterimaailmaan. Tuli jotenkin mieleen Liisa Nevalaisen Viimeinen rooli. Helena Immosen Petterin jäljillä oli sadunomaisen jännittävä. Terhi Tarkiainen pysyttelee itselleen uskollisena Englannin kartanoissa ja mitä siellä sitten tapahtuukaan onkin jo lukemisen arvoista.

Joillain kirjailijoilla seikkailee näissä novelleissa se oma, muista kirjoista tuttu sankari, jolloin saa tietää vähän jonkun päähenkilön sivujutuista. Kaikki tarinat ovat kiehtovia ja jännittäviä. Teemana ei ole joulu, mutta niitä on oikein mukavaa lukea joulua odotellessa tai vaikkapa juhannusta.

Oikein nauttittavaa lukemista kelle tahansa. Yksi päivässä tai kaikki kerralla, sillä niin ne jotkut ovat tehneet joulukalentereidensa kanssa.