Marguerite Abouet ja Mathieu Sapin: Akissi : Cat Invasion

Sarjakuvan päähenkilö Akissi on afrikkalainen pikkutyttö. Kirjassa on yksittäisiä sarjakuvatarinoita, jotka kertovat tytön elämästä. Se on ihan tavallista lapsen elämää: äiti ja isä komentavat, toisten lasten kanssa leikitään, isoveli aiheuttaa pulmia ja eläimet ovat todella kiinnostavia.

Sarjakuvan käsikirjoittajana on toiminut sama Marguerite Abouet, joka on tehnyt aikaisemmin Aya-sarjakuvaa. Vaikka piirtäjä on eri, on tyyli molemmissa melko samantyyppinen. Mathieu Sapinin piirrostyyli on värikäs ja sopivan Afrikka-henkinen. Kokonaisuus on todella kiva ja tämä taitaakin olla yksi suosikeistani lastensarjakuvien osalta.