Robert Holdstock: Alkumetsä

Stevenin kotitalon lähellä kasvaa pari kilometriä läpimitaltaan käsittävä tiheä metsä. On oikeastaan mielenkiintoista, miten Englannissa onkin säilynyt näin täydellisessä luonnontilassa kokonainen metsä, varmasti vuosisatoja vanha…

Metsällä ja sen erikoisilla, ihmiskunnan muistista kumpuavilla asukkailla on kummallisen voimakas lumovoima Stevenin perheen miehiin. Alkumetsän salaisuudet selviävätkin hajanaisten päiväkirjamerkintöjen avulla ja tietenkin lopulta on edessä itse metsään tunkeutuminen.

Jossain fantasian ja sci-fin rajamailla liikkuvassa kirjassa on mukavasti seikkailua, mysteeriä ja rakkautta, mutta se ei silti jää liian kevyeksi lukupalaksi.