Jean Van Hamme: Aranin maan kolme vanhusta

Thorgal on saanut omakseen kauniin Aarcian, mutta viikinkikylään jäämisen sijaan he lähtevät elämään omilleen. Kauaa he eivät joudu matkustamaan, sillä metsästä ilmaantuu menninkäinen, joka kutsuu parin juhliin. Juhlat vaikuttavat epämääräisiltä ja ennen kuin pääsankarit huomaavatkaan, he ovat jälleen ongelmissa.

Tarinankerronta on nopeatempoista ja helppolukuista. Seikkailu on yksinkertainen, mutta itse viihdyin sen parissa. Grzegorz Rosinskin taide on tyylikästä ja sopii tarinaan hyvin.

Juonirakenteessa näkyy kyllä sarjan ikä. Juoni sanelee henkilöiden motivaatiot, mikä johtaa hyvin kummallisesti käyttäytyviin henkilöihin. Esimerkiksi on hieman huvittavaa, että Thorgal ja Aarcia vain lähtevät ratsastamalla pois Aarcian kotikylästä vailla suunnitelmaa siitä, minne ovat matkalla. Juoni muuttuu vielä epäuskottavammaksi, kun naapurista löytyy kylä, josta paikallinen Aarcia ei ole tietoinen. Ja kylän järjestäessä kilpailun, paikalle ilmestyy yhtäkkiä kasa ehdokkaita kaukaisista maista.

Samaan irvistelyä aiheuttavaan kategoriaan on kyllä laitettava myös Aarcian henkilöhahmo. Hän on kyllä niin täysin vaikeuksia aiheuttava ja jatkuvasti pulaan joutuva pelastettava neito. Jos nämä juonelliset ongelmat pystyy ylenkatsomaan, Thorgal on kelpoa viihdettä. Itse jatkan taatusti sarjan parissa.