Herr Seele ja Kamagurka: Cowboy Henk

”Jo kymmenviikkoisena olin täysikasvuinen sikiö. Lääkärien mukaan kyseessä oli kohdunulkoinen raskaus”, kertoo Cowboy Henk. Lukijalle näytetään kuvaa kymmenviikkoisesta Henkistä partaansa ajamassa, napanuora vielä kiinni äidissä.

Tämä on surrealistista sarjakuvaa, jossa Henk herää, leikkii koiran kanssa, käy rannalla ja matkustaa laivalla ja tekee muutakin enemmän tai vähemmän tavallista. Tosin hyvin odottamattomilla tavoilla. Cowboyn tehtävissä häntä ei juuri nähdä. Sen sijaan käy selväksi, että hänen kaikki ruumiinosansa ovat irrotettavia.

Nimien Kamagurka ja Herr Seele taakse kätkeytyy kaksi surrealistista sarjakuvakerrontaa harrastavaa herraa. Heidän tuotoksensa on outo, yllätyksellinen ja hihityttävä.