Tarja Kinnari (toim.): Ei menny niinku Strömsössä osa 2

Tuntuuko sinusta joskus, että leipomukset epäonnistuvat, kasvattamasi kukat kuolevat tai käsityöstä tulee jotain muuta kuin ohjeessa kerrottiin?

Ei menny niinku Strömsössä osa 2 on jatko-osa ensimmäiselle Strömsö-kirjalle ja se on luotu ihmisille (eli meille kaikille), jotka joskus elämässään epäonnistuvat edellämainituissa asioissa. Tämä kirja kirvoittaa nauruhermoja ja saa pudistelemaan päätään.

Kirja sisältää kuvia ihmisten epäonnistuneista tekeleistä pienen tekstin kera. Mainitsemisen arvoisia ovat muun muassa riisikakku leivänpaahtimessa tai ylikeitetyt kananmunat lievästi savustettuna. Huomio! Älkää kokeilko edellämainittuja kotona. Kirjaa lukiessa todella voi hörähdellä toisten epäonnistumisille ja samalla muistella omia kömmähdyksiään.

Kirjan idea on lähtöisin Yle:n Strömsö-ohjelmasta, jossa leivotaan, nikkaroidaan ja askarrellaan. Televisio-ohjelmassa kaikki onnistuu ja näyttää täydelliseltä, mutta mitä tapahtuu kun kotona tekee samaa? Toki joku varmasti onnistuu, mutta epäonnistujia löytyy taatusti enemmän! Strömsön täydellisyys on siis ajanut ihmiset hokemaan ”Ei menny niinku Strömsössä”.

Kirja perustuu tositapahtumiin (luonnollisesti) sekä samannimiseen Facebook-ryhmään.

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »

1. Tämä on kyllä niin mainio tapaus! Kuolleen hiiren olisin kyllä jättänyt pois, se oli melko ikävä yllätys ;(