Douglas Coupland: Eleanor Rigby

Kuten nimestä voi päätellä, Eleanor Rigby kertoo yksinäisyydestä. Liz Dunn on yksinäinen ihminen, joka asuu steriilissä asunnossa, eikä tee elämällään mitään. Juuri kun Liz päättää etsiä elämäänsä rauhaa, tyhjästä ilmaantuu nuori mies. Mies on tuotu sairaalaan ja hänellä on ranneke, jonka mukaan hätätapauksessa Liziin on otettava yhteyttä. Kas kummaa, Lizin elämä kääntyy täysin päälaelleen.

Kirja alkaa vähän niin ja näin, mutta mitä pidemmälle kirjaa pääsin, sitä tärkeämpää oli jatkaa eteenpäin. Lopulta luin koko kirjan parilla istumalla. Pidin lukemastani: kirja on sopivan erikoinen, yllättävä, hauska ja koskettava. Käänteet ovat suorastaan absurdeja, mutta juuri siksi Eleanor Rigby onkin niin nautinnollista luettavaa. Eri aikatasoilla liikkuva kirja edistää eri juonilinjoja juuri sopivassa tahdissa, jotta lukija haluaa koko ajan saada vähän lisää.

1. Bloginne on valittu ”Purpose”-meemiin.

Säännöt ovat tälläiset:

1. You have to nominate 5 blogs, which havent had awards before.
    Ojenna tunnustus viidelle blogille.
    2. Each of the blogs must have a purpose!
    Joilla on mielestäsi tarkoitus!
    3. The nominated blogs must make a link back to this page!
    Nimetyn tulee linkittää tänne.
    4. The logo from the award must be put on their blog and it must link back to this blog.
    Prenikan tulee näkyä blogissa ja siitä voi linkittää blogiini (jos haluaa osallistua).