Ensimmäiset sanat

Ensimmäiset sanat on melko mainio ensikirja. Se on kuvitukseltaan värikäs ja teemoiltaan arkipäiväinen, siis juuri sitä, mistä kaikista pienimmät lapset pitävät. Jokaisella aukeamalla on lisäksi helposti avautuva ja kestävä luukku, joka tuo lukuhetkiin sopivasti yllätyksellisyyttä. Näiden ohella kirja on teknisiltä ominaisuuksiltaan passeli, pieniin käsiin mukavasti istuva.

Puolitoistavuotias testilukijani otti teoksen vastaan suurella kiinnostuksella ja meillä sitä on luettu ahkerasti jo jonkin aikaa. Luukkujen takaa paljastuvat asiat jaksavat innostaa yhä uudestaan ja jos syöminen ei ota sujuakseen kirja pelastaa hienosti tilanteen. Hetkessä, jossa itse odottelen kovasti tyttäremme lopulta avaavan sanaisen arkkunsa, toivon suuresti, että tämä kirja edesauttaisi myös sitä. Ainakin sopivan simppelit kuvat tutuista asioista voisivat puhua tämän puolesta.

Oiva valinta lukemisen ensiaskelia ottaville.