Christine Leech ja Hannah Read-Baldrey: Everything Alice

Everything Alice

Voi kuinka ihana kirja! Everything Alice on askartelu- ja käsityökirja, jonka innoituksena on ollut Liisan seikkailut ihmemaassa, ideoita ja oivalluksia on niin itse Liisasta kuin Ihmemaastakin. Ideoita on laidasta laitaan, on pienaskartelua, sisustusideoita ja leivontaa. Jotkut ideat ovat ihania, mutta vain ajatustasolla, kuten kokonaisen varjoteatterin rakentaminen. Kokeiltaviksi päätyvät ainakin Ihmemaa-mobilen ihastuttavat hupahahmot ja olen aina halunnut teekuppihatun.

Everything Alicessa on tunnelmaa, jonka löytää myös alkuperäisestä Liisa ihmemaasta, kirja on ihana vaikka vain lukea läpi. Kirja on enemmänkin ideapankki, josta saa potkua juhlien järjestämiseen tai sisustamiseen, etenkin mallit ovat kuin vain huvin vuoksi liitetty viimeisille sivuille. Jos ei ole Ihmemaan fani, saa kirja kuitenkin pohtimaan muita teemoja.

Kirjassa on todella käytetty mielikuvitusta, joka saa ideoimaan ja tekemään perinteistä poiketen. Jos nyt olisi huone sisustettavana, tulisi siitä oma pieni ihmemaa. Kirjan magiaa lisää se, että luovuutta pääsee käyttämään itsekin.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »