Christine Leech ja Hannah Read-Baldrey: Everything Alice

Voi kuinka ihana kirja! Everything Alice on askartelu- ja käsityökirja, jonka innoituksena on ollut Liisa ihmemaassa, ideoita ja oivalluksia on niin itse Liisasta kuin Ihmemaastakin. Ideoita on laidasta laitaan, on pienaskartelua, sisustusideoita ja leivontaa. Jotkut ideat ovat ihania, mutta vain ajatustasolla, kuten kokonaisen varjoteatterin rakentaminen. Kokeiltaviksi päätyvät ainakin Ihmemaa-mobilen ihastuttavat hupahahmot ja olen aina halunnut teekuppihatun.

Everything Alicessa on tunnelmaa, jonka löytää myös alkuperäisestä Liisa ihmemaasta, kirja on ihana vaikka vain lukea läpi. Kirja on enemmänkin ideapankki, josta saa potkua juhlien järjestämiseen tai sisustamiseen, etenkin mallit ovat kuin vain huvin vuoksi liitetty viimeisille sivuille. Jos ei ole Ihmemaan fani, saa kirja kuitenkin pohtimaan muita teemoja.

Kirjassa on todella käytetty mielikuvitusta, joka saa ideoimaan ja tekemään perinteistä poiketen. Jos nyt olisi huone sisustettavana, tulisi siitä oma pieni ihmemaa. Kirjan magiaa lisää se, että luovuutta pääsee käyttämään itsekin.

Paula

1. Ai kun ihanan kuulonen kirja. Pitää ehdottomasti tutustua!