Sari Peltoniemi: Gattonautti ja muita arkisatuja

Oivallinen Sari Peltoniemi on kirjoittanut kokoelman arkisatuja, joissa aivan tavallinen arki näyttäytyy epätavallisena ja sadunomaisena. Sadut käsittelevät tavallisia asioita, mutta niistä löytyy aina joku käänne, joka nostaa sadun tavallisen arjen ulkopuolelle.

Sadut ovat mukavan lyhyitä, joten niitä on helppoa lukea lapsille. Ne ovat tavattoman viehättäviä, pidin kovasti, ja lapsetkin kuuntelivat lähes koko kirjan kerralla keskittyneesti. Jotenkin näistä tulee mieleen Jukka Laajarinteen mainio Ruoalla ei saa leikkiä -kirja, jotenkin näissä arkisaduissa oli samanlaista vinksahtaneisuutta.

Kirjassa on myös kuvitus, josta vastaa Liisa Kallio. Kuvitus on viehättävä lisä kirjaan. Gattonauttia ja muita arkisatuja on helppo suositella jokaiseen lapsiperheeseen, jossa nautitaan satujen lukemisesta ja kuuntelemisesta.