Holly Smale: Geek Girl : matalalentoa mallitaivaalla

Geek Girl : Matalalalentoa mallitaivaalla

15-vuotias Harriet on nörtti, epäsosiaalinen ja kiinnostunut tietämään asioita kaikesta mahdollisesta. Sattumalta häntä pyydetään aloittamaan työt mallina ja hän haluaa kokeilla, vaikkei mallin ura olekaan kuulunut hänen suunnitelmiinsa aikaisemmin.

Pidin kirjaa hyvänä ja viihdyttävänä nuortenkirjana. Erityisen hyvä asia on, että päähenkilöksi on valittu nörttityttö, joka ei kuitenkaan jumitu rooliinsa lopullisesti. Kirjassa on jonkin verran stereotyyppisiä rakenteita, mutta ne eivät haittaa. Osa sivuhahmoista on vähän yksiuloitteisia tai ärsyttäviä, kuten esimerkiksi oudosti puhuva mallitoimiston Wilbur, mutta ärsyttävyys ei päässyt nousemaan kovin korkeaksi.

Tämä on sarjan ensimmäinen osa ja jatkoa on jo olemassa englanniksi.

Veera