Theo Lawrence: Hehkuva ruumis

Kansi: Theo Lawrence: Hehkuva ruumis

Theo Lawrencen Mystic City -sarja on edennyt kolmanteen ja viimeiseen osaansa. Sota maagikkojen ja ylhäistön välillä on kärjistymässä samalla kun kirjan sankaritar Aria kamppailee oman terveytensä kanssa. Hän sai suuret voimat syödessään kuolleen mystikkoystävänsä sydämen, mutta näyttää siltä että Arian oma aika on käymässä vähiin, sillä hänen kehonsa ei tunnu kestävän uusia voimia. Riittääkö aika kuitenkin niin kauan, että hän ehtii kenties ratkaista sodan ylhäistöä vastaan? Sodan melskeessä ja elämänsä mahdollisesti hiipuessa Aria pyrkii myös selvittämään tunteensa niin Hunteria kuin Turkia kohtaan.

Hehkuva ruumis luo Mystic City -sarjalle arvoisensa lopun, eikä jätä lukijaansa tyhjän päälle. Päätösosassa on riittävästi niin yllätyksiä, seikkailuja, yhteiskuntakritiikkiä kuin romantiikkaakin. Olen myös iloinen siitä, ettei sarjaa pitkitetty vaan se sai päättyä trilogiana, joka oli juonelle juuri sopiva pituus. Lisäbonukset annan edelleen melko realistisesta ihmissuhdekuvauksesta ja sankarittaren itsenäisyydestä.

Salla P.