Ave Koskela: Hemmo Paskiainen no 10, Armas Special Special

Hemmo Paskiainen no 10, Armas Special Special onkin varsin spesiaali albumi. Tällä kertaa värillinen — no — hieman Hemmon värinen esitys useastakin eri aiheesta. Yleisölle heti tiedoksi, että sisältö ei ole ehkä aivan noin psykedelistä kuin kannen väritys. Toki sieltäkin löytyy yhtä jos toistakin sanottavaa.

Hupia ja herjaa ajankohtaisistakin asioista löytyy. Tapaamme Armas Virkamiehen, Armas Hammaslekurin, Armas Avaruuslaivankapteenin ja tietysti Armas Paskiaisen. Pilaa tehdään monilla tutuilla asioilla varsin ansiokkaasti. Varsinkin Päivä virastossa saa aikaan melkein itkuhuutonaurua. Albumin päättää, tietysti, Armas Tonttu Tomerana. Joulu, lapset ja lahjatkin saavat arvaamatonta kyytiä.

Piirrosjälki on tuttua Paskiaista Ave Koskelan kynästä. Albumi on ehdoton hankinta kaikille Hemmo Paskiaisen kavereille, toki myös uusille ystäville. Hemmo kun on niin odottamaton kaveri! Albumista löytyy 19 uutta esitystä, joista nauttia.

Suosittelen kaikille kotimaisen sarjakuvan ystäville. Hemmo kun vain paranee vanhetessaan ja ottaa kantaa mitä omituisimpiin asioihin hyvinkin ajankohtaisella tasolla ja henkilökohtaisesti, joskus jopa erittäin henkilökohtaisesti…