Riku Korhonen: Hyvästi tytöt

Riku Korhosen tuorein on novellikokoelma Hyvästi tytöt. 25 tarinaa tytöistä, toinen toistaan erilaisempia. Hauskoja, surumielisiä ja jopa sadunomaisia. Jokainen novelli tempaa mukaansa ja aina yllättää sillä, millainen tyttö tulee vastaan ja mihin tarina päättyy.

Punaisena lankana on mies, jota ohjaa halu. Halu saada se tyttö. Minä koen kyllä lähes kaikki kirjan tytöt naisina. Useimmiten käy niin, että jää saamatta ja syyt ovat moninaiset, mutta mielenkiintoiset.

Miehen kertoma rakkaus on hienoa, kun se ei lipsahda liian imeläksi. Näissä novelleissa se pitää miehisen makunsa ja se juuri on niin herkkää.

Riku Korhonen taitaa sanojen käsittelyn ja tarinan kerronnan. Jos mies kirjoittaa runoja ja proosaa ja on vielä palkittukin, niin se ei ole mikään ihme. Erittäin tutustumisen arvoinen tapaus.