Sari Poijärvi ja Kjell Westö: Kasari : Kun pyörähdin pyörässä näin

Kasari – 1980-luku, jolloin minäkin nuoruuttani viettelin tai jo hiipuvaa sellaista, mutta kuitenkin, hyvässä muistissa se aika. Tämä pirtsakka kuvateos on mukavaa muistin virkistystä siitä ajasta, jos jotain on jo päässyt unohtumaan.

Sari Poijärven omintakeiset kuvat ja Kjell Westön niiden rinnalla kulkeva teksti ovat mieluisaa katsottavaa ja luettavaa, huolimatta siitä, että tekstit eivät ole kuvatekstejä.

Kasarissa kulkee rinnakkain kahden ihmisen muisteloja. Sari muistelee pääasiassa kuvilla ja Kjell sanoilla. Silti se sointuu hyvin yhteen ja on hyvin äkkiä nautittu, koko vuosikymmen.

Ajankuvasta hyvin kertovat erilaiset tapahtumat ja tietysti muoti, vaatteet ja hiustyyli. Silloin se oli vaan niin hienoa ja kun nyt tarkastelee, niin kaukana siitä. Maailma muuttuu ja me sen myötä.

Olen Kini, kirjojen ja kirjailijoiden ystävä. Työskentelen Kouvolan pääkirjastossa kirjastovirkailijana ja tehtävänkuvaani kuuluu mm. kirjailijavierailujen järjestäminen. Olen aina lukenut paljon ja monipuolista kirjallisuutta. Olen kulttuurin suurkuluttaja. Kirjojen lisäksi ramppaan elokuvissa ja teatterissa. Sain Kirjailijaliiton Kirjailija kiittää -palkinnon vuonna 2021! Kaikki vinkit »

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 868 tilaajan joukkoon!