Sari Poijärvi ja Kjell Westö: Kasari : Kun pyörähdin pyörässä näin

Kasari

Kasari – 1980-luku, jolloin minäkin nuoruuttani viettelin tai jo hiipuvaa sellaista, mutta kuitenkin, hyvässä muistissa se aika. Tämä pirtsakka kuvateos on mukavaa muistin virkistystä siitä ajasta, jos jotain on jo päässyt unohtumaan.

Sari Poijärven omintakeiset kuvat ja Kjell Westön niiden rinnalla kulkeva teksti ovat mieluisaa katsottavaa ja luettavaa, huolimatta siitä, että tekstit eivät ole kuvatekstejä.

Kasarissa kulkee rinnakkain kahden ihmisen muisteloja. Sari muistelee pääasiassa kuvilla ja Kjell sanoilla. Silti se sointuu hyvin yhteen ja on hyvin äkkiä nautittu, koko vuosikymmen.

Ajankuvasta hyvin kertovat erilaiset tapahtumat ja tietysti muoti, vaatteet ja hiustyyli. Silloin se oli vaan niin hienoa ja kun nyt tarkastelee, niin kaukana siitä. Maailma muuttuu ja me sen myötä.