Jonathan Carroll: Kissing the Beehive

Ennenlukematon Carroll on aina tapaus. Kissing the Beehive aloittaa Crane’s View -trilogian: bestseller-kirjailija Sam Bayer hakee epätoivoisesti uuden kirjan aihetta, kunnes muistaa lapsuutensa Crane’s View’ssä tapahtuneen murhan. Bayer päättää kirjoittaa mystisen Pauline Ostrovan tarinan ja selvittää lopullisesti, kuka Paulinen murhasi.

Naissuhteissaan epäonninen Bayer saa elämäänsä uutta säpinää Veronica Lakesta, innokkaasta fanista ja täydellisestä naisesta — Veronica vaikuttaisi todellakin olevan kaikkea, mitä Bayer toivoo. Kirjan kirjoittaminen lähtee näissä olosuhteissa mukavasti käyntiin, mutta pian prosessi saa suorastaan pelottavia käänteitä.

Kissing the Beehive on poikkeuksellisen normaali kirja; siinä ei ole oikeastaan mitään yliluonnollista, toisin kuin Carrollin kirjoissa yleensä. Koiria sentään ja kyllä se Wienkin mainitaan, mutta yliluonnollisen puute ei kirjaa pilaa, päinvastoin: kirja piti otteessaan tiukasti ja pidänkin sitä yhtenä Carrollin parhaimmista teoksista. Suosittelen ehdottomasti jännärien ystäville!