Jo Rees: Kostajattaret

Kirjailija itse kertoo päätyneensä kirjoittamaan tämän kirjan, koska ei löytänyt sopivaa luettavaa itselleen. Kirjaa, jonka jokaisen sivun kääntää uutta jännitystä ja käännettä odottaen.

Näin sai alkunsa Kostajattaret, tarina älykkäistä ja kauniista naisista, vaarallisista ja komeista miehistä sekä yhteinen uhka. Mies, joka on huijannut kaikkia tai tehnyt jotakin muuta äärimmäisen epämiellyttävää, josta kaikki ovat kärsineet. Naiset toimivat kukin tahollaan omissa töissään ja yrityksissään, mutta josssain vaiheessa kaikki kokevat erään miehen tahdonvoiman, vallan, rikokset ja hyväksikäytön.

Siitä lähtien heidän ainoa toivonsa on kostaa. Älykkäinä naisina he lyövät hynttyyt yhteen ja onnistuvat asiassa. Maailma on jälleen parempi ja jokainen jatkaa onnellisena elämäänsä — kuka missäkin ja milläkin tavalla. Tyytyväisinä ja onnellisina.

Tämä tyylilaji ei oikein vetoa omiin mieltymyksiini, mutta ymmärrän tarinan houkutukset. Kauniita ja älykkäitä naisia, shampanjaa ja korkeita korkoja, komeita ja rikkaita miehiä, ikäviä tilanteita ja niistä selviämisiä — sekä runsaasti kilttiä seksiä. Lopulta naisten yhteinen kosto, joka toteutetaan yhteistoimin ja kaikkien hyväksi. Suosittelen nopeista käänteistä pitäville, seksikkäistä tarinoista ja mielikuvista kiinnostuneille, juoni ei ole niinkään pääasia, vaikka sekin toki on pitävä. Arjesta irtautumista kaipaaville varmasti oikea valinta.