Jukka Behm ja Johannes Wiehn: Kouvola : tunnelmia

Tämä pieni, 15cm x 15cm kokoinen kirja on vaikuttava, kaunis kuvateos Kouvolasta. Kouvolasta, joka on nykyisin, kuntaliitoksista johtuen suurempi kuin mitä aluksi tulisi mieleen.

Johannes Wiehn on vanginnut upeita palasia pitkin Kouvolaa, matkailu- ja nähtävyyskohteita, joita riittää. Jukka Behm on laatinut leppoisat kuvatekstit, joista saa myös tietoa.

Kouvolalaiset eivät juurikaan kehu omia kotikontujaan, mutta jotenkin uskoisin, että jolleivat suoraan myönnä, niin ainakin salaa ovat ylpeitä siitä, miten hienoja ja upeita paikkoja Kouvolasta löytyy.

Tämä kirja on myös hyvä matkaopas sellaiselle, joka ei ole kuullutkaan Kouvolasta tai sotkee sen Kokkolaan tai kertoo vain menneensä junalla ohi.

Kirjaa on saatavana myös englannin- ja venäjänkielisenä, joten minä antaisin tällaistä kirjaa lahjaksi.

Seuraavaksi aion tutustua samanoloisiin kirjoihin, joita on tehty muun muassa Helsingistä, Turusta, Raumasta… Ihania tunnelmia!

Olen Kini, kirjojen ja kirjailijoiden ystävä. Työskentelen Kouvolan pääkirjastossa kirjastovirkailijana ja tehtävänkuvaani kuuluu mm. kirjailijavierailujen järjestäminen. Olen aina lukenut paljon ja monipuolista kirjallisuutta. Olen kulttuurin suurkuluttaja. Kirjojen lisäksi ramppaan elokuvissa ja teatterissa. Sain Kirjailijaliiton Kirjailija kiittää -palkinnon vuonna 2021! Kaikki vinkit »

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 867 tilaajan joukkoon!