Jesse Matilainen: Lohikäärmeen kaupunki

Lohikäärmeen kaupunki

Lohikäärmeen kaupunki on sarjakuva, joka kertoo neljästä vuodenajasta Pekingissä eli asumisesta vuoden ajan Kiinassa. Siinä kuvataan arkea ja kohtaamisia, mutta itselleni jäi päällimmäiseksi mieleen, että kaupungissa on todella saasteinen ilma.

Periaatteessa sarjakuvan idea on samanlainen kuin Guy Delislellä eli kuvata ulkomailla asumista, mutta eipä näillä sitten muuten oikein mitään yhteistä ole. Tarinallinen sisältö teoksessa on kiinnostava, kuten kaikissa muissakin ulkomaista elämää kuvaavissa sarjakuvissa. Piirrostyylikin on omaan makuuni ja pidän siitä, että ihmiset on kuvattu nalleina.

Veera