Suvi Hurmelinna ja Stan Ström: Kipukynnys

Salanimillä kirjoittavat tekijät tietävät, mistä puhuvat. He ovat itse olleet siellä. Rajalla. Kirjan sanotaan perustuvan omakohtaisiin kokemuksiin.

Kirja paljastaa sadomasokistisen suhteen molemmat puolet; alistamisen ja alistumisen sekä sadismin ja masokismin. Lisäksi se tehdään tyylillä, joka toimii. Alussa lukija vietellään mukaan vain ajatusleikkiin ja sähköpostiviesteihin, kuten Nainenkin. Kun päästään tositoimiin, kerronta on ehkä hiukan rajua ja seksististä, mutta yllättävän kiehtovaa ja mielikuvitusta herättävää. Missä tosiaan kulkevat kenenkin mielen rajat? Miten kipu mielletään? Entä toisen täysi valta omaan kehoon ja sitä kautta myös mieleen? Onko kipu tunnetila, jonka hallintaa voi opetella – ja opettaa?

Kirjaan on mielestäni sisällytetty joko tahattomasti tai tarkoituksellisesti myös kaikki tärkeät asiat, jotka tässä seksigenressä on ehdottomasti muistettava ja otettava huomioon. Muutenkin kirja on varsin paljastava ja valistava; kuka tahansa, vaikka se naapurin Leo Lekuri, voi harrastaa tällaista purkaakseen omia paineitaan! Ja kukapa tietää, vaikka oma esinaisesi alistuisi mielellään Isäntänsä edessä tekemään kaiken käskyn mukaisesti sekä ottamaan vastaan rangaistukset. Erityyppiset sessiot on kuvattu huolellisesti, samoin niitä edeltävä suunnittelu ja muu puuhastelu, välineitä unohtamatta.

Minä pidin tästä. Pidin tästä todella huomattavasti enemmän kuin nyt kovin suositusta Fifty Shades -sarjasta. Tässä kieli on huomattavasti vahvempaa, toiminta aktiivisempaa eikä tarpeetonta (ja hieman typerää) kehyskertomusta ole tarvinnut kehittää. Tämä kirja kertoo oikeastaan kaiken tarpeellisen sadomasokistisesta suhteesta, jos aikaisemmin ei ole aiheeseen tutustunut. Itseäni tämä kiehtoi huomattavan paljon ja uskoisin tämän kiinnostavan montaa muutakin itsenäistä eläjää sekä piristävän ehkä myös parisuhteita!

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 319 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!