Rietas orkidea

Toisin kun nimestä voisi äkkiä luulla, niin kyseessä ei ole kukkakirja. Rietas orkidea on novellikokoelma naisille. Naisten kirjoittamia eroottisen seksikkäitä pornonovelleja koko kirja täynnä. Kokoelma on kotimainen ja jää arvailun varaan, ketä voisivat olla kirjoittajat, jotka ovat kirjassa anonyymeja.

Jokainen novelli on omanlaisensa, pienellä juonella varustettu ja niin sujuvasti kirjoitettu, että niitä lukee nopeasti ja helposti. Joka novellin jälkeen hyppää seuraavaan, eikä millään meinaisi jättää kesken. Jokaisessa on miehen ja naisen kohtaaminen, nopeasti ja konstailematta mennään suoraan asiaan.

Vaikka kokoelman kirjoittajana on naiset ja se on kohdistettu naisille, suosittelen kirjaa myös miehille ja eritoten pariskunnille vaikkapa yhdessä luettavaksi. Silti, kaikessa varovaisuudessa K-18…

Väittäisin, että tämä novellikokoelma on hävyttömän hyvä!

1. En pitänyt kirjasta, vaikkei minulla ole mitään pornoa, seksiä eikä erotiikkaa vastaan.

Kirjassa oli liikaa yksioikoista nylkytystä, ei kunnon pornoa tai erotiikkaa. Ketä kirjoittajat olivat? Novellit oli kirjoitettu tosi kökösti. Oliko kyseessä kokoelma Reginan jämänovelleja? En suosittele em. kirjaa kellekään, aika kannattaa käyttää parempiin kirjoihin. Kokeilepa vaikka Anais Ninin kirjoja!!!

2. Tämä sivusto on Kirjavinkkejä ja kirjoitan tänne kirjoista, jotka minusta ovat hyviä ja suositeltavia. Kaikkia ei voi silti miellyttää.
    Kirjan Rietas orkidea kirjoittajat ovat anonyymeja. Mitä tulee parempiin kirjoihin, niin jokainen voi laittaa lukemansa ihan mihin järjestyksiin tahansa. Anais Ninin kirjat olen toki lukenut.

3. Minusta Riettaan Orkidean kirjoittajat olivat päinvastoin tosi taitavia. Monet novellit kolahtivat todella! Hyvä, että kerrankin mentiin suoraan asiaan, kaikella kunnioituksella toki ”hienovaraisempia” ihmisiä kohtaan. Mutta eiväthän mistään kirjasta kaikki ”kostu”.