Nicola Gouldsmith ja Jacqueline Mann: Löydä perinteiset kädentaidot : Luo, tuunaa, kierrätä

Löydä perinteiset kädentaidot herättää henkiin mahdollisesti jo unohtuneita niksejä ja taitoja entisajan tyyliin. Vinkkejä ei ole paljon mutta ovat sitäkin perusteellisempia. Esimerkiksi saippuaa tehdään monenlaista ja annetaan myös vinkkejä oman shampoon valmistamiseen. Värjäyksessä taas perehdytään siihen kuinka eri värejä saadaan luonnosta ja miten niitä kannattaa käsitellä.

Vinkit ovat myös ekologisia, ja saavat ainakin huomaamaan, ettei kaikkea tarvitse kokoajan ostaa, kuluttaa ja heittää pois. Etenkin saippuoiden ja kynttilöiden teko kiehtoo, mutta itse en menisi ihan lankoja vielä värjäämään. Ideat ja tekniikat ovat hyödyllisiä, mutta mallit itsessään menevät ehkä liian perinteiseen tyyliin.

Kirja soveltuu sellaiselle, joka oikeasti haluaa tehdä itse ja samalla säästää luontoa.

Paula