Kristin Cast ja P.C Cast: Lumottu

Lumottu jatkaa Yön talo -sarjaa siitä, mihin tarina sarjan viidennessä osassa jäi. Zoey ystävineen onnistui karkottamaan pahuuden Yön talosta, mutta vaara ei näytä vielä olevan ohitse. Näyt nimittäin kertovat uhkan olevan uudelleen nousussa, ja Zoeylla olevan varsin merkittävä rooli joko maailman pelastamisessa tai tuhoamisessa -hänen omista valinnoistaan riippuen.

Pelastaakseen maailman Zoeyn on kohdattava Kalona jälleen, mutta onnistuttava vastustamaan tämän kohtalokasta vetovoimaa. Vetovoiman vastustaminen ei vain ole kovin helppoa, sillä Zoey on Kalonan muinaisen rakastetun inkarnaatio.

Kirja käynnistyy hieman hitaasti, ja ehdinkin jo mietiskellä alkoiko kirjasta toiseen jatkunut sarjan parantuminen hiipua. Olin kuitenkin väärässä, sillä loppupuolella tapahtumat pääsevät vauhtiin eikä kirjaa meinaa malttaa laskea käsistään. Kokeepa lukija useita yllätyksiäkin kerronnan edetessä – jopa erään oleellisen hahmon kuoleman. Uutena piirteenä kirjassa on myös vaihtuva minä-kertoja, sillä nyt pääsemme kuulemaan tapahtumista myös Stevie Raen kautta. Tämä onkin perusteltu näkökulma, sillä Stevie Rae eksyy kirjassa omiin tuhoisiin seikkailuihinsa Zoeyn selän takana.

Tapansa mukaan kirjailija lopettaa kirjan varsin jännittävään kohtaan, ja saa lukijan odottamaan jatkoa.

Salla P.